Elevreglement for Serafimas Kulturstue

Påmelding

Serafimas Kulturstue har løpende opptak hele året, såfremt kulturskolen har ledige plasser. Påmelding er tilgjengelig via www.kulturstue.no eller gjennom bookingsystemet www.picktime.com/kulturstue. Påmeldingen anses bindende ved bekreftelse fra Serafimas Kulturstue per e-post. 

Undervisningspakker 

Serafimas Kulturstue tilbyr flere forskjellige pakker. Etter kjøp av første pakke, kan eleven kjøpe pakke “Eksisterende elev”. 
Se nærmere beskrivelse av pakkene i menyen under “Pris”.

Oppsigelse 

Pakken “Prosjekt som skal realiseres!” må benyttes innen en (1) måned fra den er kjøpt. 
Pakken “Prøv en ny hobby!” må benyttes innen tre måneder fra den er kjøpt.
Pakker med 10 timer må benyttes innen seks måneder fra den er kjøpt.
Pakker med 15 timer må benyttes innen ni måneder fra den er kjøpt. 

Serafimas Kulturstue vil sende ut påminnelse via e-post når det er to (2) timer igjen av pakken for å avklare videre påmelding.

Pakkene er ikke refunderbare, med mindre annet følger av øvrige vilkår.

Booking

Elev har ansvar for å bestille og avbestille sine egne timer gjennom bookingsystemet til Serafimas Kulturstue, www.picktime.com/kulturstue. Eleven eller foresatt av elev under 18 år er pliktet til å lage seg en profil på bookingsystemet og selv holde orden på sine timer. Avbooking av time må skje senest 24 timer før timen. Eleven mister timen om avbooking skjer etter 24 timer. 

Prøvetime

Prøvetime kan avtales for nye elever før bindende kjøp av pakke. Prøvetimen er gratis og varer i 30 min. Påmelding til prøvetime er bindende. Avbooking må skje senest ett (1) døgn før via bookingsystemet på www.picktime.com/kulturstue. Hvis man glemmer å melde avbud eller ikke møter opp på prøvetimen, vil et gebyr på kr 500 kr bli sendt på e-post.

Serafimas Kulturstue vil sende en e-post etter prøvetimen, for bekreftelse av påmelding og valg av pakke, med tre (3) dagers frist for avmelding. Eleven beholder samme lærer og tidspunkt for undervisning, med mindre annet er avtalt. 

Endring

Send forespørsel til kulturstue@gmail.com dersom eleven ønsker å endre dag og tidspunkt for sine faste timer. Om eleven ikke har fast dag og tid, er hen selv ansvarlig for endring via bookingsystemet. 

Kontaktinformasjon

Elever og foresatt av elev under 18 år, plikter til enhver tid å påse at oppgitt kontaktinformasjon er korrekt. Viktige beskjeder, faktura og informasjon fra Serafimas Kulturstue vil bli sendt til oppgitt e-postadresse. 

Undervisningsåret

Vårsemesteret starter i uke 2 og avsluttes i uke 24. Høstsemesteret starter i uke 33 og avsluttes i uke 50. Vi følger Oslo Kommunes skolerute for ferie- og helligdager. Det vil ikke bli gitt undervisning under offentlige helligdager, og grunnskolens ferieuker (høst-, jule-, vinter- og påskeferie). Det vil bli sendt informasjon på forhånd når det blir avvikling i undervisningen.

Betaling

Faktura for valgt pakke sendes til oppgitt e-post adresse etter bindende påmelding. Faktura for pakker med ti (10) timer kan delbetales over to (2) måneder. Faktura for pakker med femten (15) timer kan delbetales over tre (3) måneder. Send forespørsel om dette er aktuelt ved påmelding.

Undervisningsmateriale

Elevene sørger selv for å kjøpe inn undervisningsmateriell dersom dette kreves i undervisningen, og det er viktig at materialet blir kjøpt inn så snart læreren gir beskjed. Læreren vil stå for noe av undervisningsmaterialet. 

Fravær

Dersom læreren er fraværende vil timen bli erstattet av vikar. Dersom Serafimas Kulturstue ikke klarer å skaffe vikar, vil timen bli flyttet til ny dato etter avtale.

Fravær fra eleven vil ikke bli kompensert med mindre man avbestiller timen senest 24 timer før avtalt time.

Elever under 18 år

Påmelding for elever under 18 år må foretas av foresatte. Foresattes kontaktinformasjon skal oppgis i påmeldingsskjema. For elever over 12 år er det mulig å oppgi e-postadresse ved påmelding om ønskelig.